Онлайн заработок, создание и монетизация сайтов, веб-разработка, SEO и SMO продвижение, фриланс, партнерки, полезные сервисы вебмастерам, блоггинг.

Wordpress шаблоны
Главная » Интернет-бизнес / eCommerce » Електронна комерція в Україні: тренди та перспективи розвитку

Електронна комерція в Україні: тренди та перспективи розвитку

Електронна комерціяСтрімкий розвиток технологій кінця 20 початку 21 сторіччя створив новий напрямок економіки – електронну комерцію. В Україні вона ще розвивається, але потенціал вражає. Основна особливість цієї галузі торгівлі – можливість продавати та купувати матеріальні активи (речі, матеріали тощо), інформацію, культурні продукти (музику, графіку, розробку дизайнерських проєктів тощо). Про розвиток е-комерції в Україні, її перспективи розповідають експерти агенції інтернет-маркетингу KEIS.

Переваги та недоліки е-комерції

Наразі технології онлайн-продажів використовують майже у всіх сферах життя – від косметики до промислової техніки, видобувної сировини.

Переваги е-комерції:

  • глобальний доступ – покупці з усього світу здійснюють покупки в будь-який час і з будь-якого місця, де є доступ до інтернету;
  • зручність і доступність 24/7 – інтернет-магазини працюють цілодобово, що дає можливість клієнтам здійснювати покупки в зручний для них час;
  • широкий асортимент товарів і послуг, бо інтернет-магазини не обмежені площею торгової зали або кількістю продавців;
  • можливість порівняти ціни і відгуки користувачів, що допомагає покупцям зробити кращий вибір;
  • ефективність і зменшення витрат – для власників бізнесу електронна комерція має нижчі витрати на оренду приміщень, зарплати персоналу та утримання запасів. Що в результаті дозволяє пропонувати конкурентні ціни, отримувати пристойний прибуток;
  • персоналізація і маркетингові можливості – е-комерція дозволяє бізнесам персоналізувати пропозиції та маркетингові акції відповідно до інтересів й історії замовлень клієнтів;
  • швидке виконання замовлень і доставляння, що робить процес покупок зручним для клієнтів;
  • можливість розширення ринків без значних інвестицій у фізичні ресурси.

Загалом, електронна комерція відкриває безліч можливостей для покупців, підприємств, сприяючи обігу грошей, товарів та послуг.

Недоліками цього виду продаж є неможливість фізично оглянути товар перед покупкою, проблеми з його поверненням, можливість втрати особистої інформації покупця під час банківських транзакцій.

Електронна комерція в Україні

Що змінилось в Україні в е-комерції протягом останніх 2 років

Наразі цей сегмент ринку продовжує розвиватися. Але був певний спад у 2020 році (причиною є пандемія), з початком повномасштабного вторгнення. Об’єми продажів зменшилися, але продавці намагалися не підвищувати ціни, покупці ж робили ставку на безпеку та відмовлялися від відвідування офлайн-магазинів.

Після шокового падіння продажів на початку 2022 року вже через кілька місяців почалося їхнє стрімке зростання. Цьому допомогла масова релокація покупців, люди втратили домівки та речі та вимушені були обживатися на новому місці. Проте попит змінився. Покупці відмовляються від брендових речей, цей ринок наразі перебуває у поганому стані.

Збільшилася доля покупок базових речей. Що найчастіше замовляють українці:

  • харчові продукти, сигарети;
  • ліки;
  • взуття та одяг;
  • гігієнічні та господарчі товари;
  • товари для тварин;
  • будівельні матеріали.

Зі зміною потреб українців на перший план виходить швидкість доставляння замовлення. Тому виграє продавець, який може зробити це швидко та безпечно. Наразі покупці не будуть чекати декілька тижнів та своє замовлення.

Електронна комерція в Україні

Що потрібно для успішного розвитку е-комерції в Україні?

Власники бізнесів що планують або мають інтернет-магазин повинні враховувати ситуацію в країні та певні болі покупців. Рекомендації експертів компанії KEIS дивиться нижче.

Порада №1 Приділяйте достатньо уваги якісній розробці та SEO-просуванню свого сайту.

На що звернути увагу:

  1. Швидкість завантаження інформації, картинок і фото.
  2. Адаптивний дизайн – сайт має стабільно працювати на будь-яких пристроях (комп’ютери, планшети, мобільні телефони). Зверніть увагу, що наразі більшість покупок здійснюється з мобільних гаджетів, але не відмовляйтесь від десктопної версії.
  3. Навігація по сайту має бути легкою і зрозумілою для користувачів.
  4. Якісний контент – детальні фото, корисна текстова інформація, що зрозуміла пересічному користувачу без спеціалізованої освіти.

Порада №2 Комунікація з клієнтами

Менеджери повинні швидко реагувати на запити покупців, обробляти замовлення, давати поради щодо вибору продукту. Покупець не бачить товар наживо, не може його помацати та приміряти. Чим більше менеджер надасть потрібної інформації, тим швидше покупець зробить замовлення. Крім цього, для комунікації з клієнтом використовуйте соціальні мережі, месенджери.

Порада №3 Контроль запасів, розширення номенклатури

Розширюйте асортимент товарів, що мають найбільший попит – для цього регулярно треба проводити внутрішній аудит, невеликі опитування в соціальних мережах.

Зробіть акцент на базові продукти, від лакшері-сегменту наразі бажано відмовитися. По-перше, просування та продаж предметів розкоші потребує великих початкових вкладень. По-друге, мода на них також швидко змінюється. Реалізація базових речей наразі швидко дасть необхідні оборотні кошти, валовий дохід. Якщо інтернет-магазин отримує стабільний прибуток, його товари мають попит, то можна замислюватися над лакшері-сегментом;

Порада №4 Працюйте з клієнтами з різних куточків країни

Приділяйте підвищену увагу регіонам, у які переміщуються українці, але не відмовляйтесь від співпраці з областями, що є прифронтовими. Навіть майже на лінії зіткнення живуть ваші потенційні клієнти. Так є певні ризики, але відмова від праці з прифронтовими регіонами нанесе продавцю репутаційні та фінансові збитки. Зазвичай, покупець не повертається до магазину, що відмовив йому у співпраці.

Електронна комерція

Порада №5 Якість обслуговування та доставлення замовлень

Забезпечте наявність і швидке доставлення своїх виробів, товарів. Користуйтесь послугами різних поштових сервісів. Це дозволить забезпечити гарантоване доставляння продукту. Крім цього, один сервіс – швидкий, але ціна його послуг трохи завищена, у другому швидкість доставлення менша, але вартість послуг нижча. Покупець вибере потрібний йому варіант.

Порада №6 Реклама та соціальні акції

Не відмовляйтесь від реклами, але не чіпайте певних «чутливих моментів». Використовуйте різні канали (ЗМІ, телебачення, соціальні мережі, спонсорство спортивних команд, танцювальних колективів). Креатив не має зачіпати сучасні болючі теми – не потрібно використовувати відоме гасло про корабель, зачіпати людей, що залишились в окупації або стали біженцями, не торкатися мовної теми.

Розповідайте, що робить бізнес для перемоги, допомоги постраждалим від воєнних дій. Але будьте уважні – ці моменти повинні бути підтверджені фактами. Розповідайте що саме робить ваша компанія за власні кошти, а не робить збори з покупців.

Наразі електронні продажі запроваджують навіть консервативні бізнеси. Деякі вважають, що більшістю покупців інтернет-магазинів є молодь. Але це не вірно, люди зрілого віку також поважають і залюбки користуються перевагами е-комерції. За результатами опитування зараз в Україні кількість онлайн-покупок переважає офлайн удвічі й цей показник буде зростати.

Якщо удосконалити нормативно-правову базу у сфері електронної комерції, впровадити телекомунікації в усіх сферах життя (особливо – для сільських громад), розширити комп’ютерну грамотність населення, то ця галузь економіки України вийде на абсолютно новий рівень.

21.08.24

Категории: Интернет-бизнес / eCommerce.

Теги: , , ,

Добавить комментарий

Ваш e-mail не публикуется. Обязательные поля помечены *
Если вы комментируете впервые, то текст будет отправлен на модерацию.