Що таке title і description та як вони впливають на ранжування
Сьгодні в мене в блозі гостьова стаття від Дмитра Паюсова, автора блогу bevisible.com.ua. Також Дмитро викладає курси SEO у Львові.
Всім Привіт!
Всі оптимізатори знають що таке title та description! Однак навколо цих мета-тегів весь час ведуться суперечки. Чи впливають на просування сайту? Скажу одразу, тайтл та дескрипшн можуть повпливати на позиції сайту, як позитивно, так і негативно.
І одразу до діла.
Що таке title та description
Тег title та мета-тег description були придумані при створенні мови програмування HTML. Основною метою було сповіщення пошукової системи, про що йдеться в статті, чи на сторінці — за допомогою description. Та вказати заголовок — за допомою тегу title.
Окрім того, для того, щоб підказати пошуковику по яких ключових словах слід ранжувати сайт, було придумано мета-тег keywords. Нажаль в момент створення ніхто не подумав про спам.
До того як google впровадив алгоритм pagerank вебмайстри сильно зловживали спамом ключових слів в цих мета-тегах.
Цікавий факт: серед seo оптимізаторів, той факт, що ключові слова в мета-тезі keywords не впливають на ранжування знають всі. Однак я досі часто зустрічаю спам ключових слів в кейвордс на клієнтських сайтах. Не повторюйте чужих помилок! Це не допоможе в просуванні вашого сайту. Спільним в цих тегів є те, що вони розміщуються в хедері сайту. Тобто між відкриваючимся та закриваючимся .
В коді сайту це буде мати наступний вигляд:
Також тег тайтл видно в шапці (вкладці) в браузері:
Зараз пошукові системи напряму враховвують ключові слова з одного тегу. З якого саме, та як ще тайтл і дескрипшн впливають на позиції вашого сайту?
Просто читайте далі. Найважливіше в наступному розділі.
Як привабливий сніпет може вивести сайт в ТОП всього за декілька годин?
Один з впливів title та description на позиції вашого сайту ховається саме в цьому розділі статті. Отже, крім того, що ми сповіщуємо пошукову систему про вміст сторінки, ваші мета-теги також бачуть користувачі в SERP (search result page, або ж видача пошуковоъ системи).
З title та description формується так званий “сніпет”. І це чи ненайважливіша функція цих двох маленьких тегів. За декілька хвилин дізнаєтесь чому. Спочатку подивимось що таке сніпет, та з чого він складається.
Так виглядає сніпет в google
Так виглядає сніпет в yandex
В обох пошукових системах сніпет складається з:
- Заголовку (title)
- URL адреси сайту
- Опису сторінки
- Фавікону (тільки в Яндексі)
Щодо опису старінки, також є кілька цікавих моментів:
- google переважно бере опис з мета-тегу description;
- яндекс зазвичай просто бере уривок з тексту (найбільш релевантний запиту, на його думку);
- якщо ваш сайт є в каталогах яндекс чи dmoz, опис сторінки може бути взятий звідти.
Нарешті підібрались до найцікавішого.
Так чому ж сніпети настільки важливі?
Відповідь дуже проста — CTR (click-through rate — показник клікабельності)!
Розповім вам про неймовірний ексеримент з клікабельністю в пошуковій видачі Ренда Фішкіна.
Сценарій експерименту Ренда дуже простий. Попросити купу людей вбити конкретний запит в Google та клікнути на певний сайт в пошуковій видачі. В результаті експерименту CTR одного сайтів мав різко зрости, а ми побачити вплив цього фактору на ранжування (позицію).
Хід експерименту
1. Ренд публікує твіт з інструкцією:
2. В результаті приблизно 250 людей відгукнулось і виконалло прохання. Результат:
Результат був вражаючим. Позиція сайту по цьому запиту взлетіла на 7 позицій всього за 3 години. Отже CTR може надзвичайно сильно повпливати на результати ваших позицій. Ви звісно можете піди в обхід правилам, та використати якісь сервіси для накрутки… Однак не думаю що це закінчиться чимось хорошим. Ваше завдання, зробити Ваше оголошення більш клікабульним ніж в конкурентів.
Але це вже трошки інша історія.
Планую зробити статтю в себе в блозі з прикладами та порадити кілька сервісів для створення сніпетів з високим CTR!
Всім високої конверсії!