Проблеми, з якими стикаються підприємці під час ведення діяльності
Всі аспекти ведення бізнесу в Україні достатньо чітко регламентовані законодавчими нормами. Найбільше правил для ФОП і ТОВ встановлює ПКУ – щодо ведення бухгалтерії та кадрового обліку, подання звітності, розрахунку податків тощо. Їх зобов’язані дотримуватися всі підприємці, незалежно від того, в якій галузі ведуть бізнес, наскільки великий дохід отримують, чи мають найманих працівників та ін.
ДПС суворо контролює дотримання всіх норм і в разі виявлення порушень накладає штрафи. Тому саме під час ведення бухгалтерії підприємці найчастіше стикаються з різними проблемами і потребують фахової допомоги.
Основні проблеми, які можуть постати в процесі ведення бізнесу
З одного боку, всі вимоги до ведення ФОП чи ТОВ підприємницької діяльності чітко визначені та зрозумілі. З іншого ж – представлені у величезній кількості законів, наказів, нормативно-правових актів, порядків. І нерідко через незнання всіх нюансів підприємці роблять помилки, наражаючи свій бізнес на ризики та фінансові втрати.
Які помилки часто роблять ФОП і ТОВ під час ведення діяльності:
- Працюють за незареєстрованими КВЕДами – ведуть діяльність, яка не внесена в реєстр у вигляді кодів. За такі порушення можуть анулювати єдиний податок, змусити сплачувати податки за вищими ставками.
- Надають послуги контрагентам, з якими не мають права співпрацювати. Наприклад, ФОП на 2 групі спрощеної системи не може надавати послуги іноземцям і всім ФОП, юрособам, які сплачують податки за умовами загальної системи.
- Не слідкують за лімітами, встановленими для їх групи спрощеної системи – наприклад, ведення бухгалтерії ФОП 3 група встановлює вимогу не перевищувати суму річного доходу в 9 336 000 грн.
- Не фіксують всі надходження в книзі обліку доходів, не створюють первинні документи на трансакції, а якщо і формують, то не зберігають протягом потрібного строку.
- Забувають вчасно подавати звітність до ДПС і у встановлені терміни сплачувати податки, за що отримують чималі штрафи.
- Не оформлюють працівників, не ведуть правильно кадровий облік – за такі порушення передбачені дуже високі штрафи.
Проблем під час ведення бізнесу може виникати чимало. Але якщо підприємець регулярно вивчає законодавчі вимоги, чітко дотримується всіх правил, то ризики зводяться до нуля. Також допомогти уникнути помилок і покарань за порушення може своєчасна консультація досвідченого бухгалтера.
Коли може знадобитися онлайн-консультація бухгалтера
Для будь-якого ФОП чи ТОВ онлайн-консультація бухгалтера – це можливість швидко отримати роз’яснення будь-якого питання чи ситуації від експерта. Такий формат економить час і ресурси, дозволяє успішно вирішувати термінові запити, вибрати бухгалтера з-поміж сотень і тисяч кращих фахівців зі всієї країни, не обмежуючись лише тими, що працюють в регіоні.
Які запити допомагає вирішувати термінова онлайн-консультація бухгалтера:
- Отримання листа від ДПС чи сповіщення – про штрафи, анулювання єдиного податку, борги та ін.
- Невідповідність розрахунків у кабінеті платника на сайті ДПС реальному стану справ.
- Внесення правок і змін в ПКУ та потреба в роз’ясненнях – щодо заповнення нових форм, виконання вимог, норм законів та ін.
- Наявність помилок в звітності та сумах податків – необхідність терміново їх знайти й виправити.
- Бажання ФОП чи ТОВ оптимізувати податкове навантаження та підібрати іншу систему оподаткування.
- Навчання підприємця ключовим правилам ведення бухгалтерії.
- Потреба у роз’ясненні будь-якого питання, що стосується бухобліку.
Звернутися до бухгалтера можна з будь-яким питанням, головне – чітко сформулювати запит та підготувати всі необхідні для розгляду запиту документи, інформацію.
Вибирати фахівця слід з урахуванням його досвіду саме в тій сфері, в якій ФОП чи ТОВ веде бізнес. Також варто звертати увагу на доступні варіанти організації комунікації, вартість консультації, відгуки клієнтів.